Miért fontos a keresőoptimalizálás rendszeres felülvizsgálása, karbantartása
A keresőoptimalizálás – SEO – azon tevékenységek összessége, amik elősegítik azt, hogy weboldalunk előkelő helyen szerepeljen meghatározott kulcsszavakra indított keresés során a keresőmotor találati oldalán. Több kiegészítő jellegű tevékenység mellett ezt elsősorban minőségi, kulcsszavakra optimalizált tartalomkészítéssel és a weboldal általános elismertségét növelő linképítéssel érik el a szakemberek. A SEOzseni keresőoptimalizálás ugyanakkor nem egy statikus, egyszeri tevékenység, hanem egy folyamatos online szolgáltatás, megmutatjuk miért.
A keresőmotorok azt vizsgálják, hogy weboldalunk mennyire bír releváns információval a keresését indító felhasználó számára. Ezt az oldal tartalmának vizsgálatával és a weboldal elismertségével számítják ki összetett algoritmusokat használva. Az algoritmusok maguk titkosak, azokról csak részleges információkat közölnek a keresőmotorok, illetve tapasztalati úton lehet következtetni egyes tevékenységek eredményességére. Ez már önmagában is feltételezi, hogy érdemes folyamatosan tesztelni a keresőmotorokat egy-egy jobb helyezés reményében, másrészt az algoritmusok és azok súlyozása nem állandó, azokat a legnagyobb keresők időnként megváltoztatják, frissítik.
A tartalom tekintetében a legtöbb keresőmotor nem csak az adott kulcsszavakhoz viszonyított relevanciáját vizsgálja a szövegeknek, hanem a tartalom egyediségét, újszerűségét is. Nem létezik tehát a tökéletes szöveg, mivel annak frissessége nem állandó, tartalma és egyedisége pedig az internet további oldalainak szövegeitől is függ. Akkor lehet garantálni a mindig egyedi és friss tartalmat, ha időről-időre új megfogalmazással és többlet tartalommal kerül frissítésre weboldalunk megszövegezése.
Hasonló igaz a linkek építésére is. A keresőmotorok abból indulnak ki, hogy egy weboldal akkor értékes, ha más weboldalak is hivatkoznak rá. Nem minden hivatkozás ér ugyanannyit, sok kevésbé értékes oldalról érkező bejövő link kisebb súllyal számíthat, mint egy, a keresőmotor szempontjai alapján nagyon értékesnek ítélt link. A keresőoptimalizálás során weboldalunk egy folyamatosan változó elbírálás alá kerülő elemekkel teli hálóba kerül, ahol az értékességet folyamatosan fenn kell tartani.